زیتون

ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

ترشی ایتالیایی

ترشی ‌های ایتالیایی(Italian Pickled) از جمله رسپی های بزرگ در آشپزی ایتالیایی به شمار می‌آیند که تاریخچه‌ای طولانی دارند و طعم و مزه‌های خاصی را به غذاهایی که با آنها سرو می‌شوند، افزوده‌اند. این ترشی‌ها علاوه بر افزودن طعم به غذاها، از منابع خوبی برای تأمین مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هم محسوب می‌شوند. در این مقاله طرز تهیه ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا را برای شما خوانندگان مطالب سایت راسایا قرار داده‌ایم.

بیشتر بدانید: خرید زیتون راسایا

مواد لازم ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

مواد لازم بای تهیه ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

طرز تهیه ترشی ایتالیایی

گل کلم خرد شده‌ 2 عدد
کرفس خرد شده‌ 10 شاخه
هویج خرد شده‌ 5 عدد
فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد
زیتون بدون هسته خرد شده‌ 1 پیمانه
فلفل چیلی یا سرانو 4 عدد

خرید زیتون بدون هسته برای تهیه ترشی ایتالیایی

ادویه مخصوص ترشی ایتالیایی

ادویه مخصوص ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

اورگانوی خشک شده‌ (پونه کوهی) نصف قاشق چای خوری
تخم گشنیز نصف قاشق چای خوری
فلفل قرمز چیلی ¼ قاشق چای خوری
تخم خردل زرد ¼ قاشق چای خوری
دانه فلفل سیاه ¼ قاشق چای خوری
تخم رازیانه ¼ قاشق چای خوری
تخم کرفس 1/8 قاشق چای خوری
برگ بو یک عدد
سیر 1 حبه دو نیم شده‌
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

مایع ترشی

سرکه سفید 4 پیمانه
آب 4 پیمانه
نمک 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

طرز تهیه ترشی ایتالیایی با زیتون راسایا

در ابتدا تمام سبزیجات را به صورت نگینی خرد کرده و در یک کاسه مناسب و بزرگ بریزید. ¼ پیمانه نمک به همراه آب به سبزیجات اضافه نمایید. سبزیجات به مدت 6 ساعت یا از شب تا صبح در آب نمک خیس بخورند.
در این مرحله ادویه های ترشی ایتالیایی را در اندازه هایی که گفته‌ شده‌ در هر کدام از شیشه ها بریزید. قبل از اینکه ادویه های ترشی ایتالیایی را داخل شیشه بریزد شیشه ها را کاملا خشک و تمیز کنید تا ترشی شما خراب نشود یا کپک نزند. سیر و روغن زیتون را جدا کنید و بگذارید برای بعد از آماده‌ شدن مایع ترشی. اگر دوست دارید تا ترشی شما تند باشد مقداری فلفل قرمز خرد شده‌ را اضافه کنید و اگر طعم ملایم را ترجیح می‌دهید فلفل قزمز را اضافه نکنید.
سبزیجات را پس از گذشت 6 ساعت بشویید و آبکشی نمایید و بین شیشه ها تقسیم کنید. سبزیجات را داخل شیشه فشار دهید تا کاملا فشرده‌ شوند. سیر را داخل شیشه ها بریزید.
آب، سرکه سفید و نمک را در یک قابلمه بزرگ بریزید و بجوشانید. بعد از اینکه مایع آماده‌ شد اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس مایع ترشی را روی سبزیجات داخل شیشه بریزید. و حدود یک سانت یا دو سانت بالای شیشه را خالی بگذارید. در این مرحله روغن زیتون را روی ترشی ها بریزید. در شیشه ها را با دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه به خوبی تمیز و خشک کنید و محکم ببنیدید.
اگر می‌خواهید ترشی را طی 2 هفته آینده میل کنید برای آنکه سریعتر آماده‌ شود آن را به مدت 1 تا 2 روز در دمای اتاق قرار دهید و سپس داخل یخچال بگذارید و تا 3 روز صبر کنید.

ترشی بادمجان ایتالیایی

ترشی بادمجان ایتالیایی| ترشی ایتالیایی

ترشی بادمجان ایتالیایی یکی دیگر از ترشی های خوشمزه و فوق العاده ایتالیایی است که با انواع غذاها سرو می‌شود و در کنار پاستا طعم بی نظیری دارد. این ترشی با سبزیجات متنوعی آماده‌ می‌شود و همچنین ادویه آن طعم بسیار خوبی دارد. تهیه این ترشی بسیار آسان است.

مواد لازم برای ترشی بادمجان ایتالیایی

مواد لازم برای ترشی بادمجان ایتالیایی | ترشی ایتالیایی

بادمجان 6 عدد
سرکه سفید یا سرکه سیب ¼ پیمانه
سیر 3 یا 4 حبه
جعفری تازه یک دسته‌
برگ نعنا تازه یا خشک
پونه خشک 1 یا نصف قاشق چای خوری
فلفل قرمز نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون 1 یا 2 فنجان
سرکه ¼ فنجان
آب به مفدار لازم

طرز تهیه ترشی بادمجان ایتالیایی

طرز تهیه ترشی بادمجان ایتالیایی | ترشی ایتالیایی

بادمجان ها را تمیز بشویید و سپس آنها را کاملا خشک کنید. بادمجان ها را به نوارهایی با طول حدودا 6 تا 7 سانتی متر برش دهید. روی بادمجان ها نمک بپاشید تا تلخی آن گرفته‌ شود. بادمجان ها را در سینی قرار دهید و یک ظرف سنگین روی آنها قرار دهید تا آب بادمجان ها گرفته‌ شود. پس از گذشت 1 ساعت بادمجان ها را با آب شستشو دهید تا شوری نمک خارج شود.
سرکه و آب را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت شعله بجوشانید و بادمجانها را درون آن قرار دهید. صبر کنید تا کمی خنک شود. در یک ظرف دیگر سیر خرد شده‌، جعفری ساطوری ریز، نعناع و پونه و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید. مخلوط ادویه ترشی را به ترکیب سرکه و بادمجان اضاضه کنید و روغن زیتون را نیز به مواد ترشی اضافه نمایید. همه مواد را به خوبی ترکیب کنید و سپس درون شیشه ترشی بریزید و در شیشه را محکم ببیندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *